Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołbieli
old_Aktualności
Dodatek motywacyjny 2024
Gmina Kołbiel otrzymała dotację celową w ramach rządowego programu "Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024-2024", w wysokości 44 920,00 zł (słownie: czterdzieści cztery tysiące dziewięćset dwadzieścia złotych zero groszy), przyznanej przez Wojewodę Mazowieckiego na podstawie podpisanej umowy WRPS-I.946.13.141.2024 z dnia 09.09.2024r.
Dotacja przeznaczona jest na dofinansowanie zadania, polegającego na wypłacie dodatku motywacyjnego, w wysokości do 1 000 zł brutto miesięcznie oraz na pokrycie kosztów składek od tego dodatku pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę w okresie od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
Dodatek motywacyjny otrzymują wyłącznie osoby zatrudnione na umowę o pracę w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej o których mowa w art. 6 pkt. 5 ustawy o pomocy społecznej pomocy społecznej, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego lub na ich zlecenie o których mowa z części III programu, zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2024 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024 – 2027” (M.P. z 2024 r. poz. 505).
Informacja - Nowy okres świadczeniowy 2024/2025
Nowy okres świadczeniowy 2024/2025
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołbieli, informuje że zbliża się nowy okres świadczeniowy 2024/2025.
Nabór wniosków na zasiłek rodzinny wraz z dodatkami oraz fundusz alimentacyjny rozpocznie się 1 lipca 2024 r. - wyłącznie drogą elektroniczną.
Wnioski w formie papierowej przyjmowane są od 1 sierpnia 2024 r.
Wnioski można pobrać w tut. ośrodku lub ze strony internetowej: www.gopskolbiel.pl.
Wnioski będzie można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kołbieli, ul. Szkolna 1, 05-340 Kołbiel (pokój nr 20).
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 25 757 39 92 wew. 5 w godzinach pracy Ośrodka: poniedziałek 9.00 do 18.00, wtorek do czwartku 8.00 do 16.00, piątek 8.00 do 15.00.
Jednocześnie przypominamy, że przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczenia Dobry Start oraz świadczenia wychowawczego jest realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyłącznie drogą elektroniczną.
Program "Asystent osobisty osoby z niepełnsoprawnością"
Gmina Kołbiel/Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołbieli planuje w roku 2025 przystąpić do programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego-edycja 2025 ogłoszonego na stronie: niepelnosprawni.gov.pl
Ze wsparcia asystenta będą mogły skorzystać osoby:
- powyżej 16 roku życia posiadające orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawnym lub traktowane na równi orzeczenia
- dzieci od ukończenia 2. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z wymaganiami punktu 7 i 8 orzeczenia.
Bon energetyczny-wnioski już od 01 sierpnia 2024r.
Termin składania wniosków od 01.08.2024 r. do 30.09.2024 r.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego złożony po terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.
Dodatek przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody obliczone na podstawie dochodów z roku 2023, w oparciu o ustawę o świadczeniach rodzinnych nie przekraczają 2.500,00 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1.700,00 zł na jedną osobę w gospodarstwie wieloosobowym. W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, wysokość dodatku zostanie obliczona w postaci tzw. „złotówka za złotówkę” (nie mniej niż 20,00 zł).
Ustawa przewiduje zróżnicowanie stawki bonu energetycznego i dokonuje podziału na 4 grupy gospodarstw domowych:
dla jednoosobowego gospodarstwa domowego – 300 zł;
dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób – 400 zł;
dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób – 500 zł;
dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób – 600 zł.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r. poz. 2496), do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
Pamiętaj! Ustawa o bonie energetycznym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Ogłoszenie o naborze na asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołbieli poszukuje osób zainteresowanych świadczeniem usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w formie umowy zlecenia, w ramach programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024.
Asystentem mogą zostać osoby, które:
- posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub
- posiadają co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnością doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnością w formie wolontariatu.
Zakres obowiązków asystenta:
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu osób z niepełnosprawnością
w różnych sferach życia, w tym:
- wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem;
Usługa asystenta może być realizowana przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie do 12 godzin na dobę. Do czasu realizacji usługi nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika. Koszty związane z realizacją usługi asystencji osobistej to 50 zł brutto za godzinę wraz z kosztami pracodawcy.
Realizator pokrywa koszty zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/ prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów własnym/ udostępnionym przez osobę trzecią/ innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu. Koszt przejazdów asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu jest kosztem kwalifikowanym, wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika;
Niezbędne dokumenty:
- Karta_zgoszenia_kandydata_na_asystenta_osoby_z_niepenosprawnością.docx
- Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe/ doświadczenie zawodowe lub oświadczenie podmiotu, dla którego świadczone było wsparcie skierowane do osób z niepełnosprawnością.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod nr tel. 25 757 39 92 w. 6 lub 728 500 093.